dr. DAMIR MIŠLOV, spec.neurologije i akupunkturolog

Ljudsko tijelo gleda kao cjelinu premreženu kanalima (meridijanima) kroz koje teče životna energija (Qi) i koji povezuju i koordiniraju funkcije cijelog organizma.Samo dinamička ravnoteža suprotnih snaga Yina i Yanga i nesmetan protok životne energije kroz tijelo garancija je zdravlja. Zato je i osnovni cilj tradicionalne kineske medicine održavanje energetske ravnoteže i protočnosti životne energije, odnosno održavanje dobrog zdravlja i zadovoljstva, prevencija bolesti, te istodobno oblik dijagnostike i način liječenja.

Jedna od glavnih medicinskih metoda tradicionalne kineske medicine je akupunktura. To je terapeutska tehnika kojom se ubadanjem finih metalnih igala u specifične točke na meridijanima regulira energetski tok u određenom funkcionalnom području i pomaže ozdravljenju. U ljudskom tijelu postoji 14 meridijana i 361 klasična akupunkturna točka. Metoda je bezbolna, dok tretman traje otprilike 30 minuta.

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) od 1979 g. priznala je vrijednost tradicionalne kineske medicine i akupunkturu smatra vrlo efikasnom alternativom suvremenim načinima liječenja, te je preporučila više od 50 bolesti za liječenje tom metodom.1996. godine američka organizacija FDA (Food and Drug Administration) preporučila je akupunkturnu iglu kao medicinski siguran instrument. Lista oboljenja predložena od Svjetske zdravstvene organizacije za tretman akupunkturom:

• Respiratorni sustav
  • akutna upala sinusa
  • akutna upala sluznice nosa
  • prehlada
  • akutni bronhitis
  • astma
  • Oči
  • akutna upala spojnice oka (konjuktivitis)
  • centralni retinitis
  • dječja kratkovidnost
  • nekomplicirana katarakta